Daily Independent apologizes to Charly Boy over homosexuality, cultism allegations

The Daily Independent, one of the newspapers that reported the story linking Charles Oputa (popularly known as Charly Boy) with homosexuality and cultism, on Friday apologized to Mr. Oputa.

In the story, also published by the National Mirror newspaper, Mr. Oputa, 60, was alleged to be the leader of the Illuminati secret society in Nigeria.

The report published two weeks ago, which both newspapers purportedly got from Danfo Express, a new publication; claimed that Mr. Oputa confessed to being gay and that “he is not ashamed of being gay.”

The story went viral on various websites and blogs despite Charly Boy’s tweet immediately after it was published vehemently denying the claims. 

In their Friday, June 8, edition, the Daily Independent’s editor apologized for the “embarrassment” caused Mr. Oputa. 

“A story titled ‘Charly Boy confesses he is gay and head of Illuminati’ was published on our website on Saturday, May 26, 2012. The report was from an interview believed to have been granted another magazine,” the Daily Independent’s Editor stated in their Friday edition. 

“Mr. Charles Oputa, a.k.a Charly Boy, has however denied granting any such interview and denied all the claims therein. 

“We therefore retract the story in its entirety and sincerely apologise for the embarrassment our publication may have caused him.” 

Mr. Oputa had threatened – a few days later after the newspapers failed to retract the story – to give his lawyers “very firm instructions to do everything legally possible” to bring those responsible for the story to book. 


DOWNLOAD THE PREMIUM TIMES MOBILE APP

Now available on

  Premium Times Android mobile applicationPremium Times iOS mobile applicationPremium Times blackberry mobile applicationPremium Times windows mobile application

TEXT AD: To place a text-based advert here. Call Willie - +2347088095401


All rights reserved. This material and any other material on this platform may not be reproduced, published, broadcast, written or distributed in full or in part, without written permission from PREMIUM TIMES.